søndag 1. juli 2012

Dag 1

En ny syklus blør i gang



Står opp til behagelig tid - det er søndag. Går på do. Blod! Mensen før forventet og har dermed rukket kun én negativ graviditetstest før nedturen er et faktum. Gårsdagens negative test var også en nedtur - med innbilt skyggestrek og det hele. Jeg har bygd opp forventninger og innbilte symptomer i dagevis mens jeg har unngått fristelsen til unødvendig tidlig testing.


Kan noe være galt? Vi hadde jo sex etter eggløsning var behørig bekreftet med teststripe. Men 30 er også behørig passert, og det sies at fruktbarheten faller dramatisk. Dramatisk! Kan jeg likegodt gi opp med en gang?


Så begynner tellingen igjen. Syklusen altså litt kortere enn jeg trodde. Neste eggløsning mellom 17. og 22. juli. Ny nedtelling, testing, venting, mangel på konsentrasjon og falske følelser om at noe er på gang.


Så kommer humøret seg litt igjen. Det er sommer. Hvitvin er godt og nå skal jeg nyte livet, fravær av kvalme, egen kropp, sommeren, mannen. Ferien som begynner om to uker. Alt jeg er velsignet med. Det kan godt hende at vi treffer i neste runde.


Besøk av gamle barselvenninner fra mitt første (og foreløpig siste) barns tid på ettermiddagen. Kaffe, jordbær, søte 2-åringer som har blitt så store, søte og flinke. De har fått hår, ego, språk... og en av dem har til og med fått en lillesøster. En skikkelig god, blid liten baby som min egen datter stryker så varsomt over kinnet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar