mandag 2. juli 2012

Dag 2

Slik er det å ikke være gravid.


Ingenting å kjenne etter, bare alt det som er kjipt med mensen. Uren hud, grave etter tamponger i skuffen på jobben akkurat i det noen stopper ved pulten min for å spørre om et eller annet, småsurt humør...

Men på den positive siden! For litt positiv skal man jo være! Det er jo tross alt et tegn på at kroppen funker som den skal. Mensen er et utgangspunkt ikke alle er så heldige å ha, har jeg hørt. Og dessuten er den litt mindre plagsom etter jeg kvittet meg med kobberspiralen som lagde røde og ustoppelige fosser.

Og drikke masse kaffe, cola og te uten et eneste lite stikk i samvittigheten. Jeg holdt ikke tilbake i forrige syklus heller, men tenkte at jeg kanskje burde. Kanskje jeg faktisk bør gjøre det neste gang. Man skal jo være sunn, frisk og glad for maks babysjans. Slitsomt! 

Vel, dagen gikk og jeg var nogenlunde tilstede utenfor denne sommerens store, hemmelige, indre livsprosjekt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar