onsdag 11. juli 2012

Dag 11

På andre tanker


Jeg har jo erklært at det bare er en ting som står i hodet på meg om dagen. Men det er egentlig ikke helt sant, for igår kveld, mens jeg surfet litt tilfeldig på nettet, kom jeg over en stillingsannonse som virkelig tente meg. En spennende rolle, i et spennende selskap, i en spennende bransje. Og CVen min er utvilsomt relevant. I kortene ligger mye ansvar, mange timer og store forventninger. Søknaden begynte å skrive seg selv i hodet mitt med det samme. Men vent litt! Da må familieforøkelsen utsettes. Og ikke bare litt. Jeg vil helst være i en jobb der jeg har bevist hva jeg er god for før jeg rammes av svangerskapsplager og begynner nedtelling til fødsel og permisjon. Jeg spurte meg om det kanskje var verdt det. Kanskje kunne dette være en  kjempemulighet jeg kan komme til å angre på at jeg bare lar seile forbi. Og jeg kunne jo alltids søke. Er selvfølgelig langt fra sikkert at jeg er god nok til å få tilbud om jobben. 

Der jeg jobber nå er det også mye å gjøre i perioder, men det er trygt, selskapet har godt med overskudd, familieforpliktelser er vanlig og blir møtt med forståelse, I tillegg har jeg flinke kolleger jeg lærer mye av. men drømmejobben har jeg ikke... Men en ideell setting for graviditet, permisjon og kombinasjon interessant jobb/småbarn. 

Mannen min ønsker seg en jobb med mindre overtid, stress, press og en spiselig sjef. Og var mildt sagt lite oppmuntrende da jeg fortalte han at jeg hadde funnet en spennende ny mulighet. Vet ikke helt om det var den eventuelle utsettelsen av familieforøkelsen som var det viktigste ankepunktet hans. I tråd med de typiske kjønnsrollene, er det jeg som har tatt initiativet til at vi nå prøver å få barn igjen.

Det var ikke lett å få sove i går og i dag har jeg vært litt for trøtt til å tenke så mye mer på saken. Det kommer vel nye spennende muligheter om et par år får jeg håpe?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar