mandag 9. juli 2012

Dag 9

Ugyldige signaler


Egentlig er det veldig deilig å ha litt fri fra familien - det er en helt ærlig sak. God tid på morgenen, joggetur rett etter jobb, tur i skogen med venninner på sommerkvelden og nå er jeg på vei tidlig til sengs med den lubne romanen.
Er litt i ulage i magen om dagen. Drikker sikkert for mye kaffe, som jeg ikke er helt vant med. Det er mye mer allright å være rar i magen når man tror at man kanskje kan være gravid - da er det et håpefullt tegn. Jeg var faktisk rent overbevist i forrige syklus. Det startet med at brystene plutselig føltes ganske ømme, helt tydelig - og var de ikke litt fyldigere enn vanlig? Denne ømheten gikk jeg og kjente på hver dag og selv om det etterhvert bare kjentes i det ene brystet og ble gradvis svakere, så var det noe der! Og dessuten var jeg så sår i nesa  - var jeg ikke det også under forrige graviditet? Og så trøtt som jeg var! Og måtte på do hele tiden! Fascinerende hvordan man finner tegn og signaler bare man kjenner etter. 

Nå er det ny syklus og nytt håp, og jeg gruer meg allerede til skuffelse og falske forhåpninger. Men jeg gleder meg også - for innerst inne har jeg absolutt tro på at denne gang, så går det veien. Men gjør det ikke det, så vil jeg lure på om noe er i veien. Om jeg må holde på slik i årevis, noe den biologiske klokka kanskje ikke har utholdenhet til. Men nå syter og bekymrer jeg meg alt for tidlig. Sånn kan jeg holde på, så jeg går nå og legger meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar